Čo robiť a čomu sa vyhnúť pri cvičení na eliptickom trenažéri

Čo robiť a čomu sa vyhnúť pri cvičení na eliptickom trenažéri

by spravca
0 comment

Možno si myslíte, že cvičenie na eliptickom trenažéri je monotónne, nudné a málo účinné, no štúdie ukazujú, že ak na ňom cvičíte správne, môže vám významne zlepšiť kondíciu a zvýšiť srdcový tep dokonca ešte viac ako bežecký pás. A to všetko za oveľa menšieho zaťaženia kĺbov. Práve preto sa eliptický trenažér teší veľkej obľube a asi nenájdeme fitness centrum, kde by nemal svoje čestné miesto. Kvôli svojim benefitom si čoraz častejšie nachádza cestu aj do domácich posilňovní.

Ak ste aj vy po jednom zatúžili, tu si môžete prezrieť ponuku rozmanitých modelov: https://hop-sport.sk/elipticke-trenazery/

Ako z cvičenia vyťažiť maximum

Aby bolo vaše úsilie čo najefektívnejšie, mali by ste myslieť na tieto detaily:

Majte jasný cieľ

Ešte skôr, ako sa postavíte na stroj a stlačíte štart, stanovte si cieľ. Samozrejme, ak sa len začínate dávať do formy, snažte sa ho udržať v reálnych medziach a svoje pokroky si zapisujte, aby ste videli, ako sa vám darí plniť plán a postupne napredovať.

Dbajte na správny postoj

Tréning na eliptickom trenažéri si vyžaduje správne držanie tela, aby ste minimalizovali riziko zranenia a namáhania svalov. Správny, vzpriamený postoj zapája do cvičenia aj vaše jadro, takže naozaj si precvičíte celé telo. Radšej uberte na intenzite, ako keby ste sa kvôli nej mali hrbiť a zavesiť sa v predklone na držadlá.

Využite sklon

Cvičenie na rovnom povrchu tiež nie je zlé, no ak si nastavíte aspoň na časť tréningu sklon, precvičíte si svaly oveľa viac. Čím vyšší sklon máte, tým strmší svah zdolávate a zapájate iné skupiny svalov. Striedajte vysoko intenzívny intervalový tréning, počas ktorého pôjdete naozaj naplno, s oddychovými pasážami, aby ste optimalizovali spaľovanie kalórií a zlepšili svoje kardiorespiračné zdravie.

Tieto veci radšej nerobte

Ak si myslíte, že pri cvičení na eliptickom trenažéri nie je možné nič pokaziť, dajte si pozor na toto:

Nepozerajte pri cvičení televízor

Ak chcete cvičiť naozaj efektívne, všetky vonkajšie rozptýlenia by mali ísť bokom. Nie je preto najlepší nápad sledovať televíziu alebo čítať knihu, pretože naoko síce zabijete dve muchy jednou ranou, no ľahšie stratíte tempo. Vyčleňte si ničím nerušených 30 až 60 minút na maximálne sústredenie a účinné cvičenie. Naštartovať sa môžete radšej vhodnou hudbou. Výskumy potvrdzujú, že správne zvolená hudba vás vyprovokuje k lepším výkonom, ale cvičenie vás bude zároveň aj viac baviť.

Neopakujte stále rovnaké cvičenia

Rovnaké cvičenie môže síce spočiatku prinášať výsledky, no po čase je dôležité zmeniť rutinu. Kondíciu si najlepšie vybudujete intervalovým tréningom a pri eliptických trenažéroch máte tú výhodu, že si môžete podľa potreby meniť viacero premenných: odpor, rýchlosť kroku a pri niektorých modeloch dokonca aj nadmorskú výšku, aby ste zvyšovali odpor.

Preto sa vždy nespoliehajte iba na naprogramované cvičenia v eliptickom trenažéri. Sú síce skvelé na začiatok, no ak po čase zistíte, že ich zvládnete odcvičiť bez námahy, je načase zvýšiť náročnosť, aby boli vaše tréningy stále efektívne.

Hľadáte solídne vybavenie svojho domáceho fitness centra za dobré ceny? Odporúčame vám navštíviť Hop-Sport a vyskladať si ho podľa svojich predstáv.

 

 

Môže sa Vám páčiť